vrijdag 16 november 2012

De wijklijn en de zaak van het gedumpte konijn



‘Goedemiddag. U spreekt met de Wijklijn. Waarmee kan ik u van dienst zijn?’
‘Hallo, met Nettie. Ik wil een gedumpt konijn melden. Ik heb de dierenambulance al de hele dag geprobeerd, maar die is onbereikbaar.’
‘Juist. En waar heeft u het dier precies gevonden?’
‘In het Wantijpark.’
‘Sorry, parken staan niet in mijn beslisboom. Ik heb een straatnaam nodig.’
‘Het is een groot park. Er liggen meerdere straten omheen.’
‘Ik moet echt een straatnaam invoeren, anders kan ik niet verder in de beslisboom.’
‘Momentje, dan googel ik het even. ... Doet u maar de Baden-Powelllaan. Daar is de hoofdingang.’
‘Baad-en-paullaan.’
‘Baden-streepje-Powelllaan. Met drie ellen.’
‘Baden-streepje-Paullaan?’
‘Nee, bee aa dee ee en streepje... . Weet u wat? Doet u maar de Badweg. Bee aa dee wee ee gee.’
‘Badweg. Gevonden! Die staat wel in de beslisboom. Heeft u een huisnummer?’
‘Het park heeft zover ik weet geen huisnummer.’
‘Geen nummer dus. Eens kijken, u zei dat u een konijn gevonden heeft? Waar precies?’
‘In de bosjes vlak bij de hoofdingang aan de Baden-Powelllaan. Dat is dus aan de andere kant van het park vanaf de Badweg.’
‘In de bosjes. Tja, hoe vul ik dat nu weer in? Kunt u wat specifieker zijn?’
‘Doet u dan maar bij de geitenwei. De eerste bosjes links aan de straatkant van de geitenwei. Als het druk is in het park zit hij ook wel eens achter het hek, op het grasveld.’
‘Oké. En het gaat om een dood konijn?’
‘Nee, het is een levend konijn. Iemand heeft een tam konijntje in het park gedumpt.’
‘Dumpen staat niet in mijn beslisboom. Als hij nou dood was, die mogelijkheid heb ik wel. Dode dieren halen wij op. Maar hij leeft.’
‘Ja, mevrouw hij leeft. Nóg wel. Maar dat zal niet lang meer duren als niemand hem vangt.’
‘Ik ben bang dat u toch de dierenambulance moet bellen.’
‘Dat heb ik gedaan. De hele dag. Maar die is onbereikbaar. Daarom bel ik u. Kan de Wijklijn dan helemaal niets doen? Of kunt u het misschien aan de juiste instantie doorgeven?’
‘Nee, het spijt me, die mogelijkheid geeft de beslisboom niet. Goedemiddag!’


Gerelateerd artikel: Wegwerpkonijn

Geen opmerkingen: